הוראות השמירה על התפילין והאחריות עליהן

בס"ד - לכבוד שמו יתברך

הוראות שמירה על התפילין והאחריות עליהן:

  

שמור על טופס ההזמנה כאישור על רכישת תפילין וכתעודת אחריות

1. קבלת תפילין חדשות:

א. אופן הוצאת התפילין:   כשידיך יבשות הוצא בזהירות את התפילין מתוך הקופסהוד. על גבי שולחן, כך לא יישמטו התפילן מידיך.

ב.  כתמים: אם יש כתמים בגון אפרפר על הבתים - כתמים הנוצרים באופן טבעי בשל  תהליך הצביעה  שעוברות התפילין - טבול פיסת צמר גפן במעט שמן זית, ומשח בעדינות את הבתים הצבועים שחור (לא את קרקעית הבית, ולא את הרצועות). אח"כ עבור בצמר גפן יבש על אותיות השי"ן בתפילין של ראש.

ג.  קשר ראש:  וודא שקשר הראש מתאים למידת ראשך.

 

2. שמירה יום יומית:

התפילין עשויות מעור, והן רגישות לרטיבות, לחות, חבטות, ולשינויי טמפרטורה ולהבדלי חום וקור. אחריות המפעל לא תחול כאשר שמירת התפילין והטיפול בהן לא היו נכונים כפי המפורט להלן:

א.  רטיבות:  אין להניח תפילין על ראש רטוב אחרי מקלחת, או על ראש מזיע או משוח בג'ל. אם  הונחו התפילין על ראש רטוב יש לנגבן היטב לפני החזרתן לקופסאות. אדם הסובל מהזעת יתר, מומלץ שבנוסף לניגוב, יאוורר את התפילין בבית. חשיפה לרטיבות ולחות גורמת לעיוות המעברתא, ליצירת סדקים, לפתיחת הפרודות, ולפסילת פרשיות.

ב.  לחות: אסור להניח את התפילין במקום  לחות גבוהה שמא יתעפשו. (במקום אקלים לח יש לאוורר את התפילין לעיתים קרובות.)

ג.  חבטות: יש להיזהר ממכות המזיקות לתפילין ולעיתים אף פוסלות אותן.

ד.  חום: אין לחשוף את התפילין לזמן ממושך לשמש או למקור חום אחר (בין שהתפילין בתוך מכונית, או בתוך תיק המונח בשמש וצובר חום).

ה.  שינויי טמפרטורה חום וקור: בשעת טיסה, יש לשים את התפילין בתא הנוסעים ולא בתא המטען (בשל הבדלי טמפרטורה  קיצוניים).

 

3. אחריות המפעל תקפה בתנאים אלה:

א. טופס 102:  בהצגת טופס ההזמנה (טופס 102) כאישור על רכישת תפילין וכתעודת אחריות.

ב.  זיהוי התפילין במפעל שאכן הם מתוצרתנו: זאת בשל מקרים שבהם אנשים קנו אצלנו כמה  זוגות תפילין, ודווקא זוג אחר, שלא נקנה אצלנו, נשלח אלינו בצירוף תלונה ועם מסמכי הרכישה שלנו כביכול.

 

                                                  אחריות המפעל:

1. ל "יתר" ו"חסר" אם ימצאו, חלילה, בפרשיות  -  לכל החיים.

2. לדהיית פרשיות - עד 20 שנה

 3. לדהיית צבע בתים וסדקים - למשך שנתיים  מיום הקנייה.

 

4.  האחריות לא תחול במקרים אלה:

א.  שמירה יום יומית: שמירה יום יומית לא נכונה של התפילין כמפורט בסעיף 2 (חשיפה    לרטיבות, לחות, חבטות,  ושינויי טמפרטורה - חום וקור).

ב.  בלאי טבעי של התפילין:     *  שפשופים בבתים בכלל ובפינות בפרט.

                                                    *  דהיית צבע וסדקים בבתי התפילין שהן למעלה משנתיים מיום רכישתן. 

                                             *  שפשופים וסדקים ודהיית צבע ברצועות.      

                                             *  דהיית פרשיות למעלה מ20- שנה.

                                             *  שחיקה או שבירה של קופסאות הפלסטיק.

ג.  בודק מוסמך: אם נפתחו התפילין בידי אדם שאינו מוסמך מטעם התפילין בית א-ל.

 

שים לב: בכל תלונה שיש בה ספק, מומחי המפעל יכריעו אם היא באחריות המפעל.

 

"התפילין שומרות עליך, שמור אתה עליהן"

 

  

 

 

 
 
 
טלפון: 02-997-4560 | פקס: 02-997-4017 | שיחת חינם 1-800-79-55-54 | אימייל: info@tefillin.co.il