פגמים בתפילין אנגלית
Tefillin Turned Dog Food | |
---|---|
When the owner of these Tefillin came home from davening one day, he took off his Tefillin and left them on the table. A short while later, the Tefillin were gone! After a quick investigation, he found the faithful family dog chewing on his Tefillin. Hashem Yishmor. |
Run Over | |
---|---|
One young lad put his Tefillin into his knapsak - but forgot to close it. He ran across the street, the Tefillin fell out, and a passing car did the rest. Hashem Yishmor. |
Terrorist Attack | |
---|---|
These Tefillin were hit by the suicide bombing on the Number 5 bus in Tel Aviv. Hashem Yishmor. |
השיער בתפילין של ראש
השיער היוצא מבית תפילה של ראש - מקור הדין וטעמיו.
| ||||
|
- התשובה לשאלה מדוע אנו צריכים להוציא את השיער מהתיתורא היא פשוטה, מכיוון שהספר היסודי שהתקבל להלכה בדת היהודית הוא ה"שולחן ערוך" - האומר: "קצת שיער זה (שכורכים בו את הפרשיות) צריך שיהיה חוץ לבתים". אם נחקור אחר שורש העניין, נמצא שהוא בזוהר הקדוש. בשפה פשוטה אומר הזוהר, שאם לא נשים מעט אחיזה לכוחות השליליים בתפילין, הכוחות האלו עלולות להזיק, ולכן מניחים מעט שיער שיוצא חוץ לבתים.
- כן, השיער צריך להיות שם. ובכן, מה אם אין שיער היוצא חוץ לבתים? ישנם שני מצבים אפשריים שאליהם נתייחס כאן. במקרה שהיה שיער שיצא בתחילה חוץ לבית ועכשיו מסיבה כלשהי אינו, התפילין כשרות וניתן להניחן ולברך עליהן (לסברת הזוה"ק ודאי שעדיף שיהיה שם שיער ולכן הדין הוא על פי הפשט) וכדאי לתקן זאת בהקדם האפשרי. אך, אם מלכתחילה לא היה שיער שיצא חוץ לבית מזמן עשיית התפילין, הדבר מעמיד בספק את האדם שעשה את התפילין מכיוון שלא עשאם כדין המופיע בשולחן ערוך, ולכן חוששים לכשרות התפילין עד שיבדקו וימצאו כשרות.
- מה מקום הוצאת השיער מהבית? בתפילין של ראש, בהם מוציאים את השיער חוץ לבית, ישנם ארבעה חללים נפרדים לחלוטין, שבכל אחד מהם מכניסים פרשיה אחת מפרשיות התפילין, סדר הפרשיות שונה בין תפילין רש"י לבין תפילין רבינו תם, השיער צריך לצאת מהצד הפנימי של הבית בו מכניסים את פרשיית "והיה אם שמוע", בתפילין של רש"י השיער יוצא בצד ימין של הבית (מצד המניח) ובתפילין של רבינו תם, השיער יוצא ממרכז הבית. על פי זה תוכל לזהות בקלות את בית תפילין של ראש כשיטת רבינו תם.
הפגיעות בריבוע הבית
המקור להלכה: | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
במסכת מנחות דף מה ע"א, נאמר: "תנא - תפילין מרובעות הלכה למשה מסיני, אמר רב פפא: בתפרן ובאלכסונן" | ||||||||||||||||||||||||
ההלכות הקשורות בריבוע התפילין: | ||||||||||||||||||||||||
ישנם שלושה ריבועים שחייבים להיות בתפילין:
| ||||||||||||||||||||||||
ריבוע הבית | ||||||||||||||||||||||||
מידות בית התפילין חייבות להיות שוות באורך וברוחב, ואורך האלכסון חייב להיות שווה למידות האורך והרוחב בתוספת 2/5 על מידות האורך והרוחב . | ||||||||||||||||||||||||
ריבוע התפירה והמעברתא בד"כ לא משתנה ונשאר בריבועו משעת הייצור . | ||||||||||||||||||||||||
מתי ללכת לשאול רב? | ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
הערה: מניסיון הייצור במפעלינו, ניתן לראות שהפינה אינה מרובעת כבר מחיסרון של 1/3 מ"מ בפינה. (כדאי לשאול את הרב) | ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
חדשות טובות: | ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
לסיום: | ||||||||||||||||||||||||
א: תודות לספר "זכרון אליהו" שהרבה מהאמור לעיל לקוח משם. ב: אנו מקווים שהנאמר לעיל יגרום להרבה יהודים לקיים בשלימות המירבית את מצוות הנחת התפילין. |
מדוע חשוב ייבוש ארוך?
בנך בן 10? הגיעה שעת השי"ן
ייבוש אישי של עורות בתי התפילין במשך 3 שנים, לעמידות ארוכת שנים ובתשלומים נוחים.
בנוסף, תהליך הייבוש הארוך מאפשר לבן המצווה להתחיל את תהליך ההכנה לבר מצווה בשלב יותר מוקדם, ולהיכנס לעול מצוות ולקיום מצוות תפילין בפרט, כשהוא מוכן יותר.
תהליך זה דורש הזמנה מוקדמת של התפילין.
מדוע חשוב ייבוש ארוך?
חומרים טבעיים, כגון עץ, ברזל ובפרט עור, נתונים לשינויים של התרחבות והתכווצות בהשפעת רמת הלחות הנובעת משינויי מזג האוויר.
בתי התפילין עשויים מעור, ועוברים תהליך ייבוש במהלך הייצור.
ישנם תפילין שמשך תהליך ייצורם הוא שלושה חודשים בלבד. בלוח זמנים קצר זה מתאפשרת תקופת ייבוש קצרה ביותר.
ייבוש מזורז בשמש או בחום ישיר של תנור, גורם לייבוש מהיר של השכבה העליונה, בעוד השכבות הפנימיות של העור עדיין לחות. במצב בו העור לא התייבש כראוי, עלולים שינויי מזג האוויר להשפיע על התפילין במהלך השנים, עד כדי עיוותים שיפגעו בריבוע הבית ובכשרות התפילין.
תפילין בית א-ל נותנים סטנדרט גבוה במיוחד של ייבוש הבתים באופן טבעי, בתהליך ייצור הנמשך על פני ארבע עונות השנה, וזאת כדי להוציא את כל הלחות המצויה בעור הבתים, ולהעניק לבתי התפילין עמידות בפני שינויי מזג אויר.
בתהליך של ייבוש משולש, 3 שנים מראש, התפילין מגיעים ליכולת קיבוע של ריבוע הבתים למשך 30 - 40 שנה. וכל ייבוש נוסף של העור מוסיף איכות, חוזק ועמידות לאורך שנים.
הלכות
"מצות תפילין היא גם כן מצוה יקרה מאוד, שכל התורה
הוקשה לתפילין, שנאמר: למען תהיה תורת ה' בפיך.
ומי שאינו מניח תפילין הרי הוא בכלל פושעי ישראל
בגופן. ומי שמניח תפילין פסולין, לא בלבד שאינו מקיים
את המצוה, אלא שמברך כמה וכמה ברכות לבטלה,
שהוא עון גדול. ולכן ידקדק לקנות תפילין מסופר מומחה
וירא שמים, וכן רצועות יקנה מאיש נאמן, שהוא בטוח,
שנתעבדו לשמה מעורות טהורות. ובעונותינו הרבים
רבה המכשלה במה שקונים תפילין ורצועות ממאן דהוא,
לפי שמוכרים בזול, והם פסולים. וכל ירא שמים יתן אל
לבו: אם על מלבושיו וכליו הוא מהדר, שיהיו כתקונן,
מכל שכן בחפצי ה', יתברך שמו, שלא יצמצם ויחוס
על הכסף, אלא יהדר לקנות אותן, שהם בודאי כשרים,
אף שמחירם רב, וישגיח עליהם, שיהיו מתוקנין ושחורים -
הבתים והרצועות."
קיצור שולחן ערוך
לקט מהלכות התפילין
א. פרשיות התפילין צריכות להכתב על ידי סופר ירא שמים
השומר תורה ומצוות בדקדוק. ודבר זה נכון גם לגבי כל
העוסק במלאכת יצור בתי התפילין ורצועותיהן.
ב. על בתי התפילין להיות מרובעים. אם התקלקל הריבוע
יש למסרו לתיקון.
ג. הרצועות צריכות להיות שחורות ואם דהו יש לצבען מחדש.
רוחב הרצועות לפחות 1 ס"מ ובשעת הדחק גם ב 9 מ"מ כשר.
ד. מניחים את התפילין בגובה הזרוע (שריר הקיבורת - בין
המרפק לכתף) של יד שמאל ואדם שהנו שמאלי מניחם
על יד ימין.
ה. לפני שמניחים תפילין של יד מברכים "ברוך... אשר קדשנו
במצוותיו וצוונו להניח תפילין". אחר כך מהדקים את הרצועה
על הזרוע וכורכין פעמיים נוספות, את התפילין של יד על
הזרוע. מוטין קצת לכיוון הגוף כדי שיהיו מכוונים כנגד הלב
ושבע פעמים נוספות כורכין אותן על קטע היד שבין המרפק
לכף היד. את סיום הקשירה על האצבעות לא קושרים כעת
אלא לאחר הנחת תפילין של ראש.
ו. אין לדבר בין הנחת תפילין של יד לשל ראש.
ז. על תפילין של ראש מנהג בני אשכנז שלא לברך, ומנהג בני ספרד לברך; אך אם
הפסיק בדיבור בין תפילין של יד לשל ראש יש לברך על
תפילין של ראש.
ח. הברכה על תפילין של ראש "ברוך... אשר קדשנו במצוותיו
וצוונו על מצוות תפילין". מקום הנחת התפילין של ראש, מעל
המצח ממקום שמתחיל שער הראש לצמוח בדיוק באמצע
רוחב הראש, ככתוב "בין עיניך".
ט. כאמור, לאחר הנחת התפילין של ראש משלימים את קשירת
התפילין של יד על האצבעות, ועל כף היד.
י. מניחים את התפילין כל משך זמן התפילה.
יא. זמן הנחת התפילין משייאור היום ועד שקיעת החמה.
יב. בהנחת התפילין יש לכוון כדלקמן: "יכוון בהנחת תפילין שציוונו
הקב"ה לכתוב ד' פרשיות אלו שיש בהם ייחוד שמו ויציאת
מצרים כדי שנזכור ניסים ונפלאות שעשה עמנו, שהם מורים
על יחודו ואשר לו הכח והממשלה לעשות בעליונים ובתחתונים
כרצונו, וציוונו להניחם על הזרוע כנגד הלב ועל הראש כנגד המח
שנשעבד הנשמה שהיא במח וגם תאוות ומחשבות לבנו לעבודתו
יתברך. שע"י הנחת התפילין יזכור את הבורא וימעיט הנאתו".
יג. בתפילין של יד יש קשר בצורת אות יו"ד וקשר זה צריך להיות
מהודק לבית של התפילין כל משך זמן ההנחה.
יד. יש להקפיד שלא יתהפכו הרצועות.
טו. הרצועות בתפילין של ראש מתחברות מאחורי הראש בקשר בצורת ד',
וקשר זה צריך צריך להיות באמצע רוחב הראש מאחורה בעורף.
טז. בתפילין של ראש, מובלטת צורת האות שי"ן משני צידי הבית;
בצד ימין שלשה ראשים לשי"ן ובצד שמאל ארבעה, יחד עם קשר
הדל"ת וקשר היו"ד יוצרים אותיות אלו את השם הקדוש ש-ד-י, הכתוב גם על המזוזה.
יז. אין להסיח את הדעת מהתפילין בשעה שמונחים עליו, ולכן לא
ידבר בם דברים בטלים ולא יקל בהם ראשו.
יח. בזמן קריאת שמע וכן בפסוק "פותח את ידיך ומשביע לכל חי
רצון" נוהגים למשמש בתפילין.
יט. בסיום התפילה חולצים את התפילין של ראש תחילה ואח"כ
של יד. כאשר חולצים את התפילין של ראש נוהגים להביט
ב'שינין' המובלטים בצידי הבתים.
כ. בדקדוק כתיבתן ישנן הלכות אין ספור, ולפעמים בשל קוצו של יוד
התפילין פסולות. וגם תפילין שהיו כשרות עלולות להפסל בשל דהיית
הדיו ומטעמים נוספים.
כא. במקרים מסויימים ניתן לתקן את פרשיות התפילין ולעתים לא.
ולכן נוהגים לבדוק את התפילין פעם בשנה אצל סופר ירא שמיים.
ולעתים בודקים גם בתדירות גדולה יותר - כאשר זקוקים לתוספת
ברכה וכד'.
כב. מכבדים את התפילין ונוהגים בהם כבוד רב; ויש להזהר שלא יפלו
לארץ, ואם נפלו נהגו לפדות את הצום בצדקה.
כג. נוהגים להתחיל בהנחת תפילין כחודש לפני הבר-מצוה על מנת להתרגל.
כד. כל המניח תפילין מאריך ימים שנאמר "ה' עליהם יחיו".
מבנה התפילין ופירוט הפרשיות
ואלו הן ארבעת הפרשיות שאנו מכניסים לתפילין:
א. פרשת "קדש" (שמות יג, א-י) - פרשת התקדשות עם ישראל במדבר להיות לעם.
ב. פרשת "והיה כי יביאך" (שמות יג, יא-טז) - מצוות קידוש בכורות בארץ ישראל, למען נזכור גבורות ה' בהוציאו אותנו ממצרים.
ג. פרשת "שמע" (דברים ו, ד-ט) - היא פרשת ייחוד ה' וקבלת מלכותו.
ד. פרשת "והיה אם שמוע" (דברים יא, יג-כא) - קבלת עול מצוות ה'.
כתב
בארבעה פרשיות בספר התורה נזכרת הנחת התפילין
(קדש, והיה כי יביאך, שמע ישראל והיה אם שמוע).
את ארבעת הפרשיות האלו כותב סופר עם נוצה ודיו
בכתב מיוחד אשר כשאר הלכות התפילין עבר מדור
לדור מדורו של משה רבינו ועד ימינו, על קלף המעובד
מעור של בהמה טהורה.
את המגילה הקטנה הזו המכילה את ארבעת הפרשיות
גוללין ומכניסים לתוך ה"בית" של התפילין (של יד).
התפילין של ראש מחולקות לארבעה בתים
(עם מחיצות ביניהם) והפרשיות שמכניסים לתוכן
נכתבות על ארבעה קלפים נפרדים וכל אחד מוכנס
לביתו הוא (לפי סדר מיוחד) כן קושרים את הפרשיות
עם שער עגל וכאשר סוגרים את הבית תופרים אותו
בגיד של בהמה טהורה. ה"בית" של התפילין אף הוא עשוי מעור
בהמה טהורה וכן הרצועות.
ראה על יצירת הנ"ל בעמוד "סיור במפעל" - דרך
הכנת התפילין מהאיסוף העורות ועד התפילין המוגמרות.
למעבר לעמוד הסיור לחץ כאן
הוראות שימוש לקופסהוד
הוראות שימוש
קופסהוד לתפילין של יד | ||
פתח את הקופסהוד לתפילין של יד ע"י שחרור סגר הנעילה. שם לב: כשהתפילין בתוך הקופסהוד הקפד תמיד לפתחה כשהיא הפוכה, כדי למנוע נפילה של התפילין. הכנס בעדינות את התפילין של יד לתוך הקופסהוד (או הוצא אותן מתוכה), כשהמכסה העליון תמיד הפוך על פניו. סגור את הקופסהוד והקפד על נעילתה. | ||
הצמד לולאת תפילין של יד ליד הפתח בצד הקופסהוד. לפף את הרצועה על מסלול הדופן הימנית (הדופן עם הצירים) כ 7-8 ליפופים. |
| |
העבר את שארית הרצועה דרך תחתית הקופסהוד לצד השמאלי של הקופסהוד, ולפף אותה על מסלול הדופן השמאלית. הכנס את קצה הרצועה לאחד התפסים שבקצה הקופסהוד, או לחלופין קבע את הקצה באחת הרצועות המלופפות. |
קופסהוד לתפילין של ראש
| ||
פתח את הקופסהוד לתפילין של ראש ע"י שחרור סגר הנעילה. שים לב: כשהתפילין בתוך הקופסהוד הקפד תמיד לפתחה כשהיא הפוכה, כדי למנוע נפילה של התפילין. הכנס בעדינות לתוך הקפוסהוד את התפילין של ראש (או הוצא אותן מתוכה), כשהמכסה העליון תמיד הפוך על פניו. | ||
הצמד קשר של ראש (דל"ת או מרובע) לדופן הימיני של הקופסהוד (הדופן עם הצירים). הכנס את "כנפי היונה" של הרצועת לתפסים המיועדים לכך בצידי הקופסהוד. | ||
העבר את רצועה א' היוצאת מקשר ראש (דלת או מרובע) לצד הרחוק של הקופסהוד (מסלול הדופן השמאלית) ולפף את רצועה א' על מסלול הדופן השמאלית. | ||
העבר את הרצועה ב' דרך תחתית הקופסהוד לצד הרחוק של הקופסהוד (מסלול הדופן השמאלית), כשאתה מלפף חצי ליפוף על הרצועה הראשונה שעל הדופן השמאלית. את שארית הרצועה לפף על מסלול הדופן הימנית. הכנס את קצה הרצועה לאחד התפסים שבקצה הקופסהוד, או לחלופין קבע את הקצה באחת הרצועות המלופפות |
תפילים
תפילים, מה משמעותם?
משל למלך שהקים לו גדוד מלכותי מיוחד הנאמן מאוד למלך
ונושא את שמו. נתן המלך לאנשי הגדוד תלבושת
מיוחדת, שתהיה הסמל שלהם. הסמל מייחד את
אנשי הגדוד מאחרים. כל מי שרואה אותם, יודע שזהו
הגדוד הנבחר של המלך, מפני שבהתנהגותם הם
מביאים כבוד, או חס וחלילה, גורמים בושה למלך.
עם ישראל הוא הגדוד של הקדוש ברוך הוא.
ה' בחר בנו מכל העמים להיות עמו, ועלינו כיהודים
מוטלת החובה להיראות כלגיון של מלך מלכי המלכים;
והסמל שלנו הוא התפילים. התפילים מהוות אות ועדות
על האדם המניח אותן, כי הוא יהודי, כמו שנאמר
בתורה "והיה לך לאות על ידך ולזכרון בין עיניך,
למען תהיה תורת ה' בפיך" (שמות י"ג, ט).
העדות השניה על יהדותך היא גופנית: אות ברית
בבשרך, כאשר הוריך מלו אותך ביום השמיני
להולדתך, ככתוב בתורה "ונמלתם את בשר
ערלתכם, והיה לאות ברית ביני וביניכם" (בראשית יז,יא).
הנה כי כן, שני עדים לך המעידים על יהדותך
מיום הגיעך למצוות, ככתוב בתורה "על פי שני
עדים יקום דבר" (דברים יט, טו)
התפילים היוו כל שנות קיום עמנו, את אחד הסמלים
העיקריים של היהודי. אותן התפילים נדדו עמנו בכל
מקום אליו הגיעו יהודים בארבע כנפות תבל, בזמנים
של שקט ושלווה, ובזמנים בהם מסרו יהודים את נפשם,
על מנת לחיות חיים יהודיים ראויים לשמם. תמיד בכל
מקום ובכל מצב שמרו על התפילים בעוז ובגאון.
עכשיו יש לך את הזכות להזמין זוג תפילים מהודרות לבר המצווה/ סט תפילין לבר מצווה.
צור קשר 029975158 או הזמן תפילים עכשיו
הסכמות גדולי ישראל
הרב הראשי לישראל | הרב הראשי לישראל | הרב מרדכי אליהו הרב הראשי לישראל | ||
הרב מרדכי אליהו הרב הראשי לישראל | הרב מרדכי אליהו הרב הראשי לישראל | הרב מרדכי אליהו הרב הראשי לישראל | ||
הרב מרדכי אליהו הרב הראשי לישראל |
הרב מרדכי אליהו הרב הראשי לישראל |
הרב מרדכי אליהו הרב הראשי לישראל | ||
|
|
| ||
הרב הגאון ר' אברהם כהנא שפירא זצ"ל
הרב הראשי לישראל
ב"ה, ירושלים כ"ז בטבת תשנ"ג
מכתב המלצה
הריני מאשר בזה את אשר ראו עיני, בבקורי במפעל הנהדר
"עטרת קדושה", לעשיית תפילין אשר בישוב בית-אל.
המפעל הנ"ל עובד תחת פיקוח והדרכה למעשה מפוסקים גדולי תורה ומצוות
מומחים ת"ח חשובים, אשר עושים פעולתם נאמנה, בתכלית ההידור והכשרות,
משלבי עיבוד העורות ועד גמירא, עם פרשיות מהודרות בתכלית.
על כן אף ידי תכון עמהם, ועם מנהלי מפעל זה, הרב ישי באב"ד והרב יעקב לוין הי"ו,
בעבודתם אשר יש בה זיכוי הרבים, להוציא דבר מתוקן מתחת ידיהם,
תפילין מהודרות בכשרות ובפאר, ובתכלית ההידור
ואף אני הזדרזתי להזמין זוג תפילין מהמפעל.
הרה"ג ר' דוד חיים שלוש שליט"א
הרב הראשי לנתניה
ב"ה, יום כ"ב תמוז תשנ"ה
השלום והברכה,
בביקורי לפני כחודש ימים ביישוב בית-אל,
כשנסעתי דרך היישובים הערבים,
חשתי את מסירות הנפש שלכם בהיאחזות באזור בית-אל,
המקום שאבינו הראשון ויעקב נכדו שעמנו נקרא בשמו,
דבקה נפשכם בו מפני הקדושה השוכנת בו.
מפעל קדוש הקמתם במקום,
לעשיית תפילין בידי אנשים העושים מלאכתם באמונה
בתכלית הכשרות למהדרין במצוותה,
הן בכתיבת הפרשיות כלל עדה כמנהגה,
והן בעשיית הבתים בדיקנות דקה מן הדקה,
כאשר כל המלאכה נעשית בניהול ובהדרכת ת"ח ויר"ש
להוציא דבר מתוקן ומושלם עד מאד.
יישר חילכם, מי יתן וירבו כמותכם בישראל,
תפלתנו שבעל מלחמות זורע צדקות,
יצמיח ישועות ויראנו נפלאות בארץ הפלאות,
ויפקח עיניים לראות כי לה' התשועה
בעגלא ובזמן קריב אמן.
הרב דוד שלוש
הרב הראשי לנתניה
הרב הגאון ר' מרדכי אליהו זצ"ל
הראשון לציון הרב הראשי לישראל
ב"ה, ירושלים י"ג כסלו תשנ"ג
מכתב המלצה
וזאת לראיה כי הייתי במפעל "עטרת קדושה" הנמצא בבית-אל,
בקרתי במקום וראיתי את כל תהליכי יצור התפילין מעור אחד מבהמה גסה,
החל מעיבוד העור ותחילת עשייתו וכלה בריבועו.
כל הפעולות נעשות בתכלית הכשרות וההידור ובמומחיות מושלמת
תחת עינו הפקוחה של הרה"ג המופלא, בקי בחדרי תורה
ר' שבתי סבתו שליט"א, שכל שאלה בהלכה המתעוררת
נפסקת ע"י גדולי תורה הבקיאים בנושא,
כן הוא אחראי לפרשיות המהודרות שמכניסים לתפילין.
כל המלאכה נעשית על ידי מומחים בעלי ידע ונסיון רב,
בניהולו של הרב ישי באב"ד הי"ו, שמעשיו לשם שמים.
האמת ניתנת להאמר ולהכתב שהמפעל הזה הוא לתפארת,
ועושים מאמצים גדולים להוציא מתחת ידם תפילין שהן פאר,
הן בכשרות הן בהידור לזכות את הרבים, ואשרי חלקם.
ויבורכו מפי עליון שכל אשר יפנו ישכילו ויצליחו אכי"ר.
הרה"ג ר' משה צבי נריה זצ"ל
מרכז ישיבות בני-עקיבא בישראל
ב"ה, כ"א אלול ה'תשמ"ג
שמחת לב היא לראות מפעל מפואר, בקודש נאדר,
קלים מצוה כמאמרה, מצות תפילין החביבה,
בכל פרטיה ודקדוקיה והדוריה - מעשה-רב אשר כוננו
בעז"ה ידי סגל-חבורה של אברכים יראי-ד' וחושבי שמו,
הבאים מכח התורה בימינם, וחילם לזרוע-עוזם אלו
תפילין - כדברי חז"ל (ברכות ו', א).
עיבוד הבתים במכשירים משוכללים, בתחילת תהליכו
ועד ליטושו הסופי, מעלה את איכותם החיצונית,
וכוונת הקודש לשם קדושת פארם של ישראל מרוממת
את מעלתם הפנימית.
נועם ד' על כל היוזמים והמבצעים, להרחיב פעלם
ולהגדילו, ויזכו לראות בעוז לישראל בשוב בנים לגבולם
באור ד' וישעו על ציון וירושלים.
וזאת הברכה ברוב כבוד ויקר.
הרב הגאון ר' אליהו בקשי דורון שליט"א,
הראשון לציון הרב הראשי לישראל
ב"ה, י"ח שבט תשנ"ה
לכבוד
מפעל עטרת קדושה
תפילין בית-אל
השלום והברכה,
בביקורי במפעל ליצור תפילין עטרת קדושה תפילין בית א-ל
ראיתי מקרוב את העבודה העובדים והתוצאות הברוכות,
העבודה נעשית בהקפדה ובהידור רב,
העובדים כולם תלמידי חכמים ויראי שמים,
והתפילין היוצאות מתחת ידיהם, מהדורות כעטרת תפארת.
וכיון שבחברים עסקינן חזקה על חבר שאינו מוציא מתחת ידו דבר שאינו מתוקן,
ולא נצרכתי אלא לברכה שיזכו להוסיף בקודש
ולהרבות בכבוד שמים ע"י יצור תפילין כהלכתן.
הרה"ג הר' שאר ישוב הכהן שליט"א
הרב הראשי של חיפה והמחוז
ב"ה, ד' תמוז תשנ"ה
הנה כב' ידי"נ, ידידי ה' וידידי כל בית ישראל,
הלא הם הרה"ג ר' ישי באב"ד שליט"א והרה"ג
ר' שבתי קרוטהמר שליט"א, וחבריהם לעבודת הקודש יצ"ו -
זוכים לקדש שם שמים שבעבודת הקודש שהם עוסקים בה
במפעל "עטרת קדושה" ליצור תפילין מהודרות,
שהקימו והם מנהלים, ביישוב "בית-אל" אשר בארץ בנימין,
מערבית צפונית לירושלים.
בביקורי במפעל נפעמתי והתרגשתי מן הבקיאות הרבה בהלכות תפילין,
שמגלים עובדי המפעל, שמחתי לפגוש אברכים תלמידי חכמים ויראי שמים,
המבורכים בכשרון המעשה, חברים המוציאים מתחת ידם דבר המתוקן,
על פי כל ההידורים והחומרות: בתים מהודרים בתכלית הכשרות
על פי כל השיטות והדעות וגם חוששים הכל לדעת-יחיד, לעשות על פי הוראתו.
עובדי המפעל הקדוש הזה עושים הכל בשיא השלמות
וגם מדקדקים בכתיבת פרשיות התפילין,
הכתובות בידי סופרים מומחים בקיאים והגונים יר"ש בתכלית.
כל היוצא מתחת ידם הדור בכלילת היופי ועשוי בדקדוק הלכתי-רב ובמומחיות,
והכל תחת פיקוחם של גדולי תורה הבקיאים בנושא,
וכל מעשיהם לשם שמים.
אומר אני לפעלם טב וקורא לכל אחינו בית ישראל בכל מקום שהם
להביא לביתם ולבית-תפילתם תפילין מהודרות אלו
שלבד מן הידורים ויפים המפליא - יקיימו בזה מצוות יישוב א"י,
שישיבת א"י שקולה כנגד כל המצוות שבתורה.
יהי רצון שבזכות התפילין הנפלאות הללו,
יתקיים בהם ובנו "וראו כל עמי הארץ כי שם ד' נקרא עליך ויראו ממך".
כנפש הכותב וחותם לכבודם של עושי-מצוה
ומתפלל לישועת ד' על עמו ונחלתו.
המברך באהבה ובכל לב,
שאר ישוב כהן
החופעיה"ק חיפה ת"ו
הרב הגאון ר' ישראל מאיר לאו שליט"א
הרב הראשי לישראל
ב"ה, א' בשבט תשנ"ד
לכבוד
מנהלי מפעל "עטרת קדושה -
ליצור תפילין מהודרות" בית-אל.
השלום והברכה,
בביקורי בבית-אל אשר בארץ בנימין,
בקרתי גם את המפעל "עטרת קדושה" לייצור תפילין.
המפעל הנ"ל בהנהלת הרב ישי באב"ד והרב שבתי קרוטהמר הי"ו,
מקפיד הקפדה יתירה שיצאו מתחת ידו אך ורק תפילין מהודרות,
המיוצרות מעור אחד מבהמה גסה,
בכל שלב ושלב משלבי היצור,
מעבוד העורות ועד צביעת הבתים.
גם הפרשיות המוכנסות בתפילין הן מהודרות
ונכתבות ע"י סופרים יר"ש שנבחנו בהלכות סת"ם
כשכל פרשה נבדקת ומוגהת שלש פעמים.
דגש מיוחד ניתן במפעל על יצור תפילין לכל עדה ועדה מעדות ישראל.
נהרא ונהרא כפשטיה לפי מנהגיהם.
אברככם שבעבודתכם הטהורה תוציאו מתחת ידיכם דבר נאה ומתוקן
"ויהי נועם ד' אלוקינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהו".
בברכה נאמנה.
הרה"ג ר' יצחק קוליץ זצ"ל
הרב הראשי וראש אבות בתי הדין, ירושלים
בס"ד י"ד חשון תשנ"ו
לכבוד הנהלת מפעל התפילין "עטרת קדושה"
בית אל
שלום רב וברכה רבה,
שמכם הטוב כבר יצא לתהלה,
ורבים מאחינו בני ישראל מעוטרים בתפארה
בתפילין המהודרים שאתם מייצרים
במפעלכם "עטרת קדושה" אשר בבית אל.
שמחתי לבוא אליכם, למפעל המפואר הזה,
אותו מנהלים הרבנים הדגולים
הרב ישי באב"ד שליט"א והרב שבתי קרוטהמר שליט"א,
ולראות את כל תהליך הייצור, משלב עיבוד העורות של בהמה גסה,
ועד צביעת הבתים, הכל בהדרכת גדולי תורה פוסקי הלכות,
בדקדוק והידור, וכן פרשיות מהודרות הנכתבות בידי סופרים מומחים ויר"ש.
תתברכו במיטב הברכות משוכן מרומים. העוטר ישראל בתפארה.
יהי נועם ה' עליכם, תזכו ונזכה כולנו לראות בקיום החזון,
לשום לאבלי ציון לתת להם פאר תחת אפר בב"א.
הכו"ח בברכה מעיר ציון וירושלים,
יצחק קוליץ
הרב הראשי וראש אבות בתי הדין
ירושלים
הרה"ג ר' שמחה הכהן קוק שליט"א
רב ראשי ואב"ד רחובות
ב"ה, יום י"ח חשון תשמ"ח
לכב'
הנהלת המפעל החשוב
"עטרת קדושה" בית-אל.
ברכת ה',
בשמחה קבלנו את זוג התפילין שהוזמנו ע"י,
וב"ה כלילת יופי, עבודה נפלאה בהידורו ובתדמיתו.
בביקורנו במפעל נוכחנו לראות את צוות העובדים
שהם ב"ה רובם ככולם חסידים ואנשי מעשה,
עושים מעשיהם באמונה ובכשרון תוך תחושת אחריות לעבודת הקודש.
יברך ה' מעשי ידיכם ופועל ידיו תרצה
להרבות כב' שמים שיתגדל ויתקדש שם שמים עליכם.
בברכת כהנים באהבה,
הרב שמחה הכהן קוק.
הרה"ג ר' אברהם חמרה שליט"א
התאחדות יוצאי סוריה בישראל
חולון
ב"ה יום א' ב' ניסן תשנ"ה
הנדון: ביקורי במפעלים
מודה לכב' על הכבוד לו זכיתי באירוח
בביקורי במפעלכם המבורך.
בכל תהליך הייצור עקבתי וראיתי כי כב' שומרים על רמת ייצור כשרה למהדרין.
ועל זאת יישר כוחכם!
בברכה ובהוקרה רבה,
הרב אברהם חמרה
עמוד 6 מתוך 7